Lazer Epilasyon

LAZER EPİLASYON

Laser sistemleri, epilasyon amacıyla kullanılan en hızlı ve sağlıklı yöntemdir. Lazer tümü aynı dalga boyunda yüksek enerjili bir ışındır. Saniyenin binde biri düzeyindeki bir atışla cilde lazer ışını sayesinde uygulanan yüksek enerji kıl kökündeki melanin pigmenti tarafından emilir. Çevre dokuya zarar vermeden yalnızca bu noktada oluşan yüksek ısı sayesinde kıl kökü tahrip edilir.

Bu amaçla alexandrite, Nd:YAG, Diod ve long pulsed ruby laserler kullanılabilir.

Diod laser (810 nm) : Her cilt tipinde, hatta esmer tenlilerde de etkilidir. Yüz bölgesinde etkili sonuçları vardır.

Alexandrite laser (75 nm) : En sık kullanılan laser tipidir. Hızlı ve pratik bir laserdir.Çok koyu cilt renginde uygun değildir.Yüz bölgesinde etkisi kısıtlıdır.

ND:YAG (1064 nm) : Derin yerleşimli kıllarda daha etkilidir. Bronz tenlilerde de güvenle kullanılabilir.

Long pulsed ruby laser : Kıl folükülleri tamamen yok olmaz, dah kısa ve açık renk oluşur.

IPL laser midir?
Hayır. IPL(İntense pulsed light) ışığı laser sistemlerin aksine tek bir dalga boyuna sahip değildir. IPL’de yoğunlaştırılmış ışığın bir demeti cilde gönderilir. Bu nedenle seçici değildir. Işık saçılım fazla olması dolayısıyla yüksek dozda kullanılması epilasyonda  başarı için gereklidir. Bu da hem daha ağrılıdır, hem de yanık ve kalıcı iz riskini artırır. IPL cilt gençleştirme için de kullanılabilinmektedir.

Laser epilasyon vücutta nerelerde uygulanabilir?
Vücutta, göz çevresi ve ağız içi mukoza dışında hemen hemen her yerde laser epilasyon uygulanabilir. Bayanlarda en çok,yüz (dudak üstü, çene, favori,kaş ortası, kaş üstü), kulak, ense,boyun, kollar, bacaklar, koltuk altı, genital bölge, bikini bölgesi gibi bölgelerde laser epilasyon uygulanmaktadır.

Erkeklerde ise yüz ( elmacık kemiği üzeri, kaş ortası ve üstü, kulak üstü), boyun, ense,göğüs, omuz, sırt en çok laser epilasyonun uygulandığı bölgelerdendir.

Neden tek seans epilasyon için yeterli değildir?
Vücuttaki tüm kıl kökleri anagen, katagen ve telogen üç fazlı bir döngüyü yaşarlar. Tüm kıl kökleri de aynı anda aynı fazı yaşamazlar. Laser epilasyoın uygulaması sırasında uzun büyüme fazında olan anagen fazdaki kıl kökleri etkilenirken, diğer fazdaki kıl kökleri etkilenirler. Bu nedenle farklı kıl kökleri, değişik zamanlarda anagen fazda olacağından farklı zamanlarda belirli aralıklarla laser epilasyon uygulaması gerekir.Böylelikle daha çok kıl kökü epilasyonun etkisine maruz kalır.

Laser epilasyon için kaç seans gereklidir?
Laser epilasyonda yüz bölgesi için 5-8 seans, vücut bölgesi için ise4-6 seans sonrası kıllarda % 90’a varan kalıcı azalma izlenir. Seans aralıkları yüz bölgesi için 4-6 hafta, vücut bölgesi için ise 6-8 haftadır.

Laser epilasyon uygulaması kimlerde yapılabilir?

- Laser epilasyon ergenlik çağına ulaşmış hem erkek hem de kadınlarda yapılabilir.
- Adet görmeye başladıktan sonra tüm kadınlarda laser epilasyon yapılabilir.
- Hamilelerde laserin bilinen bir yan etkisi tespit edilmemesine rağmen, yapılmaması daha uygundur.
- Mevsimsel olarak herhangi bir kısıtlama yoktur, fakat güneşten koruyucu kremler kullanılmalıdır.
- Açık cilt ve koyu kıl rengi olan kişiler ideal lazer epilasyon adaylarıdır.

Laser epilasyon uygulaması kimlerde yapılmamalıdır?

- Epilepsi gibi ışık hassasiyeti olan hastalığı bulunanlar
- Kalp pili bulunanlar
- Kontrolü güç şeker hastalığı olanlar
- Bağışıklık sistemi hastalığı bulunanlar
- Ateşli hastalık süresince
- Tüy ve kılları tamamen beyaz olanlar
- Aktif sivilce tedavisi için ağızdan ilaç kullananlar
- Hamileler
- Sedef gibi cilt rahatsızlığı, cilt enfeksiyonu bulunanlar
- Dudak bölgesinde uçuğu bulunanlar (o bölgenin epilasyonu yapılmamalıdır)
- Işığa hassasiyet yaratan kinin, retinoik asit, tetrasiklin ve benzeri ilaç kullananlar
- Yeni bronzlaşmış cildi bulunanlar (rengin açılması beklenmelidr)
- Hormonsal bozukluğu olanlar (tek başına laser etkili olmamaktadır, hormonal tedavi ya da sorunun çözümü de gereklidir)
- Ciltte açık yarası, şüpheli cilt lezyonları olanlar
- Çok koyu renkli cildi olanlar

Laser epilasyon öncesi öneriler nelerdir?

- Kadınlarda erkek tipi aşırı kıllanma, kas yapısı gelişmesi gibi durumlarda, kandaki hormon değerleri ölçülmeli, uzman bir doktora konuyla ilgili başvurulmalıdır.
- Laser epilasyon uzman doktor denetiminde olan sağlık kuruluşlarında yapılmalıdır.
- Laser epilasyondan 1 ay öncesinde ağda, cımbız gibi kıl köklerini koparıcı işlemler yapılmamalıdır.
- Tedavi öncesi tüyleri sarartma ve boyama yapılmamalıdır.
- Cilt soyulması benzeri işlemler ( peeling...) 15 gün öncesine kadar yapılmamalıdır.
- Uygulama yapılacak bölgede makyaj malzemesi olmamalıdır.

Laser epilasyon sonrası öneriler nelerdir?

- Laser epilasyon sonrası 2 gün güneş ışığından korunulmalı ve 30 SPF güneşten koruyucu krem kullanılmalıdır.
- 2 hafta solaryuma girilmemelidir.
- İşlem sonrası oluşan kızarıklık birkaç saat ile birkaç gün arası sürebilir. Endişe etmeyiniz.
- İşlemden sonraki 3-10 içinde kıllar dökülmeye başlar.
- İşlemden sonra ılık duş alınabilir, fakat masaj, kese ve peeling 1 hafta yapılmamalıdır.
- Seans aralarında epilatör ya da ağda kullanılmamalıdır.

Laser epilasyon sonrası ne gibi riskler olabilir?

- Laser epilasyon sırasında mutlaka koruyucu gözlükler kullanılmalıdır
- Laser epilasyonun cilt kanseri yapıcı ya da iç organlar zarar verici etkisi yoktur. Son derece güvenli bir işlemdir. Ciltte enfeksiyon yaratmaz.
- İşlem sonrası geçici kızarıklık oluşabilir.
- Hassas cilde sahip insanlarda kabuklanma, büllenme, pigmentasyon lekeleri, skar (iz) kalması izlenebilir. Çoğunlukla bunlar da geçicidir.